Powiat pszczyński - podstrona

Aktualności

  • Pomoc konsumentom

    Ważna informacja dla konsumentów

    W ostatnim okresie do Biura Rzecznika wpływają liczne zapytania dotyczące tzw. oświadczenia o zamrożeniu cen prądu w 2023 roku, a dokładniej oświadczenia odbiorcy uprawnionego, które muszą złożyć gospodarstwa domowe, mali i średni przedsiębiorcy oraz m.in. szkoły, szpitale, spółki komunalne i gminy.

  • Pomoc konsumentom

    Czarny Piątek 2024. Kiedy jest Black Friday i na co zwrócić uwagę?

    Black Friday to ważny dzień dla wszystkich łowców okazji i tropicieli zniżek. W tym dniu sklepy prześcigają się w oferowaniu "niepowtarzalnych" okazji, a konsumenci polują na najlepsze ceny. Jednak za obietnicami gigantycznych promocji często kryją się nieuczciwe praktyki, na które warto uważać.

  • Pomoc konsumentom

    Nowe Prawo Komunikacji Elektronicznej

    10 listopada wejdzie w życie ustawa z dnia 12 lipca 2024 r. Prawo Komunikacji Elektronicznej, która wprowadza regulacje mające poprawić sytuację konsumentów w relacjach z firmami telekomunikacyjnymi. Zmiany te obejmują kilka kluczowych obszarów, które podniosą jakość i transparentność usług telekomunikacyjnych.

  • Pomoc konsumentom

    Forkon pomaga poszkodowanym przez powódź

    Forum Organizacji Konsumenckich Forkon - zrzeszenie największych i najbardziej doświadczonych organizacji konsumenckich w Polsce solidaryzując się z ofiarami wrześniowej powodzi włącza się w pomoc ofiarom kataklizmu, który nawiedził południowo-zachodni rejon naszego kraju.

  • Pomoc konsumentom

    Bezpieczeństwo w sieci - powódź

    Powódź i związana z nią sytuacja to czas zwiększonej aktywności cyberprzestępców, którzy wykorzystują socjotechnikę i manipulację. Oszuści przygotowują kampanie phishingowe, fałszywe zbiórki i reklamy w mediach społecznościowych promujące nieprawdziwe inwestycje.

  • Pomoc konsumentom

    Część 3. Wakacyjny poradnik

    Planując podróż samolotem warto zapoznać się z przysługującymi prawami. Co zrobić, gdy lot jest odwołany? Czy przysługuje nam odszkodowanie? Więcej informacji znajdziecie w naszym artykule.

  • Pomoc konsumentom

    Wakacyjny poradnik. Część II

    Wakacje za granicą wymagają odpowiedniego przygotowania i uwagi. Oto kilka wskazówek, które warto znać przed wyjazdem na zagraniczne wakacje.

  • Pomoc konsumentom

    Wakacyjny poradnik. Część 1

    Przed wakacjami warto przypomnieć, że decydując się na wypoczynek zorganizowany we własnym zakresie, czyli bez udziału biura podróży musisz pamiętać o kilku ważnych kwestiach.

  • Pomoc konsumentom

    Webinarium. Jak nie dać się oszukać w Internecie?

    Urząd Komisji Nadzoru Finansowego zaprasza 25 czerwca od godz. 10.00 indywidualnych uczestników rynku finansowego na webinarium „Najnowsze sposoby działania cyberoszustów - czyli jak nie dać się okraść w Internecie” organizowane w ramach projektu Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku - CEDUR we współpracy z Komendą Główną Policji.

  • Pomoc konsumentom

    Bezpieczny konsument

    Hasło „Bezpieczny konsument” przyświecało spotkaniom z konsumentami w Starostwie Powiatowym w Pszczynie i na pszczyńskim targowisku w Koszarach Ułańskich z okazji Międzynarodowego Dnia Konsumenta.

  • Pomoc konsumentom

    Grupa OLX. Decyzja prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

    Kupiłeś na OLX i zapłaciłeś za „Pakiet ochronny”? Przedmiot miał przyjść nowy, ale był uszkodzony lub używany, miał inny kolor albo rozmiar, a OLX odrzucił reklamację? Wyszukując produkty od najtańszych, nie widziałeś, że będziesz musiał dodatkowo zapłacić za niektóre z nich opłatę za usługę serwisową?