Powiat pszczyński - podstrona

Aktualności

  • Pomoc konsumentom

    Opinie w internecie

    Konsumencie, kupujesz w sklepach internetowych, poszukujesz i sprawdzasz informacje o sprzedających to bardzo dobry nawyk pod warunkiem, że informacje o sprzedawcach są rzetelne i uczciwe.

  • Pomoc konsumentom

    15 marca. Światowy Dzień Konsumenta

    Konsumenci! Możecie świętować cały tydzień z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który w tym roku Światowy Dzień Konsumenta obchodzi pod hasłem „Surfuję, sprawdzam, kupuję. Bezpieczny konsument w sieci”.

  • Pomoc konsumentom

    Ważne zmiany. Nowe etykiety energetyczne i prawo do naprawy

    W 2019 r. Komisja Europejska opublikowała pięć rozporządzeń dotyczących domowych urządzeń. Wprowadzają one zmienioną skalę na etykietach energetycznych, wzory nowych etykiet oraz tzw. „prawo do naprawy”.

  • Pomoc konsumentom

    Akcja edukacyjna i quiz dla konsumentów

    Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny zobowiązał Jeronimo Martins Polska do zorganizowania akcji edukacyjnej dla konsumentów, w wyniku której mogą otrzymać bony na zakupy - łączna wartość bonów wyniesie 7,5 mln złotych.

  • Pomoc konsumentom

    Decyzja prezesa UOKiK. Rekompensata od UPC Polska

    Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny zobowiązał UPC Polska Sp. z o.o. do zakończenia stosowania w obrocie z konsumentami nieuczciwych praktyk rynkowych oraz przyznania im rekompensaty.

  • Pomoc konsumentom

    Ostrzeżenie w sprawie nieuczciwych praktyk

    W ostatnim czasie do Biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Pszczynie wpływają liczne skargi dotyczące działalności akwizytorów reprezentujących niektórych dostawców gazu.

  • Pomoc konsumentom

    Przed świętami. O czym warto pamiętać?

    Rozpoczyna się okres przedświątecznych zakupów w sklepach stacjonarnych oraz internetowych. Nie zawsze z zakupów można się wycofać. Kiedy wolno to zrobić? W jakich okolicznościach można reklamować zakupione towary? Warto znać prawa przysługujące konsumentom.

  • Pomoc konsumentom

    Ftalany w zabawkach

    Czy plastikowa zabawka jest bezpieczna? Sprawdziliśmy czy dopuszczalne stężenie ftalanów w lalkach, zabawkach do kąpieli, piłkach nie jest przekroczone. Rodzicu, obejrzyj film i zobacz, na co zwracać uwagę, wybierając zabawki.

  • Pomoc konsumentom

    Łamanie praw konsumentów na pokazach handlowych

    Comfort Med+ wprowadzał konsumentów w błąd, przekazując zaproszenia na pokazy i podczas prezentacji produktów. Naruszał też ich prawa w zakresie odstąpienia od umowy. UOKiK nałożył na Comfort Med+ 3,5 mln zł kary i nakazał natychmiastowe zaniechanie nieuczciwych praktyk. Konsumencie, masz prawo w ciągu 14 dni odstąpić od umowy zawartej na pokazie, a w razie problemów - skorzystać z bezpłatnej pomocy prawnej.

  • Pomoc konsumentom

    Kosnumencie, pamietaj o swoich prawach

    Cena w kasie wyższa niż umieszczona na półce lub brak informacji o cenie produktu - w ten sposób przez kilka lat Biedronka naruszała prawa konsumentów. UOKiK nałożył na właściciela sieci Biedronka - spółkę Jeronimo Martins Polska - karę w wysokości 115 milionów złotych.

  • Pomoc konsumentom

    Jak wybrać tornister?

    Zbliża się początek roku szkolnego, a z nim ważne decyzje zakupowe rodziców. UOKiK podpowiada, co sprawdzić w sklepie, aby zapewnić dziecku wygodę korzystania, zdrowy kręgosłup i bezpieczeństwo.

  • Pomoc konsumentom

    Weksle inwestycyjne. Ostrzeżenie Prezesa UOKiK

    Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny ostrzega konsumentów przed lokowaniem pieniędzy w weksle inwestycyjne wystawiane przez Fundusz Hipoteczny Yanok. Działanie FH Yanok może narazić konsumentów na poważne straty finansowe - z pieniędzy przekazanych przez konsumentów podmiot udziela pożyczek m.in. przedsiębiorcom posiadającym obniżoną zdolność kredytową i zalegającym ze spłatą zadłużenia instytucjom finansowym.

  • Pomoc konsumentom

    Wakacje bez problemów. Porady UOKiK

    Rozbieżności między ofertą a faktycznym standardem usług. Rolada ustrzycka zamiast oscypka, mintaj zamiast dorsza i stary tłuszcz do smażenia. Takie przykre niespodzianki mogą spotkać konsumentów podczas urlopu. Jak co roku przypominamy, na co zwrócić uwagę podczas wyjazdów wakacyjnych i jakie mamy prawa w przypadku nieprawidłowości.

  • Pomoc konsumentom

    Skąd pochodzą supermarketowe ogórki i truskawki?

    Co dziesiąta partia warzyw i owoców w sklepach sprawdzonych przez Inspekcję Handlową miała błędną informację o kraju pochodzenia lub nie miała jej wcale. Największy odsetek takich nieprawidłowości wystąpił w supermarketach Delikatesy Centrum, E.Leclerc, Intermarche, Lewiatan i Lidl oraz w sklepach niesieciowych.