Powiat pszczyński - podstrona

Aktualności

  • Pomoc konsumentom

    UOKiK: Karty za 0 zł?

    UOKiK sprawdził, czy karty za 0 zł rzeczywiście nic nie kosztują. Karty były darmowe dopiero, gdy operacja została zaksięgowana przez bank, mimo że konsument dokonał płatności w wymaganej ilości lub wartości. Urząd sprawdził praktyki 18 banków.

  • Pomoc konsumentom

    UOKiK dla bezpieczeństwa: maski antysmogowe i czujniki czadu pod lupą

    Półmaska filtrująca (zwana „antysmogową”) przepuszcza szkodliwe pyły, czujnik czadu nie alarmuje, gdy ulatnia się tlenek węgla - wykazały badania w laboratorium. Inspekcja Handlowa na zlecenie UOKiK sprawdziła, czy półmaski filtrujące i czujniki czadu rzeczywiście chronią nas przed toksycznymi substancjami. UOKiK radzi, na co zwrócić uwagę przy zakupie tych produktów.

  • Pomoc konsumentom

    Co jedzą uczniowie i pacjenci? Kontrola Inspekcji Handlowej

    Inspekcja Handlowa sprawdziła 83 firmy cateringowe, które przygotowują posiłki dla szpitali, szkół, domów dziecka, sanatoriów. Kontrolerzy wykryli nieprawidłowości u ponad 70 proc. przedsiębiorców. Firmy używały przeterminowanych produktów, nie podawały informacji o alergenach, stosowały tańsze zamienniki, a porcje były niedoważone.

  • Pomoc konsumentom

    UOKiK: Zakup mieszkania z lepszą ochroną

    UOKiK pracuje nad nowelizacją ustawy deweloperskiej. Celem jest zapewnienie jeszcze lepszej ochrony osobom kupującym mieszkania. Urząd chce zlikwidować otwarte mieszkaniowe rachunki powiernicze bez zabezpieczenia, powiązać wpłaty z postępami na budowie i uregulować umowy rezerwacyjne.

  • Pomoc konsumentom

    UOKiK: Istotny pogląd w sprawie TU na Życie Europa

    Prezes UOKiK wydał istotny pogląd w sprawie Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie Europa. Po raz pierwszy istotny pogląd dotyczy ważności oświadczenia konsumenta o przystąpieniu do grupowego ubezpieczenia z funduszem kapitałowym (UFK). W opinii Prezesa UOKiK umowa ubezpieczenia jest nieważna w stosunku do danego ubezpieczonego. Przyczyna? Nieważne oświadczenie o przystąpieniu do ubezpieczenia grupowego.

  • Pomoc konsumentom

    Świadectwa homologacji - kontrola Inspekcji Handlowej

    Inspekcja Handlowa sprawdziła, czy dostępne na rynku części samochodowe i wyposażenie aut mają świadectwa homologacji. Nieprawidłowości pod tym względem było niewiele. Kontrolerzy zakwestionowali tylko 3 proc. partii produktów. Więcej zastrzeżeń wzbudziło oznakowanie.

  • Pomoc konsumentom

    RenoPuren Zatoki - decyzja UOKiK

    Reklamy RenoPuren Zatoki Hot i RenoPuren Zatoki Junior wprowadzały konsumentów w błąd. Suplementy diety były prezentowane tak, aby sprawiały wrażenie, że mają właściwości lecznicze. Na producenta - Aflofarm Farmacja Polska - prezes UOKiK nałożył karę prawie 26 mln zł.

  • Pomoc konsumentom

    Netia - marketing bezpośredni

    Jeżeli przedsiębiorca dzwoni, żeby przedstawić ofertę, musi wcześniej mieć zgodę konsumenta na kontakt w celu marketingu bezpośredniego. Prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Netii. Wykaże ono, czy Netia uzyskała wcześniej zgody konsumentów, którym proponowała zawarcie umowy.

  • Pomoc konsumentom

    Europejska Grupa Finansowa Council - decyzja UOKiK

    EGF Council, pośrednik finansowy, proponował konsumentom pożyczki, których warunki nie odpowiadały ich potrzebom i możliwościom spłaty. Prezes UOKiK stwierdził, że firma naruszała zbiorowe interesy konsumentów. Nałożona kara wyniosła ponad 6,3 mln zł.