Zawiadomienie o nabyciu / zbyciu
Wydział Komunikacji i Transportu / parter, pokój nr 25
Przyjmowanie klientów w godzinach:
poniedziałki: 7.30 - 16.30,
wtorek - czwartek: 7.30 - 15.00,
piątek: 7.30 - 13.30
W celu zawiadomienia o kupnie / sprzedaży pojazdu należy zgłosić się ze swoim egzemplarzem dokumentu, na podstawie którego nastąpiło nabycie / zbycie (tj. umowa kupna - sprzedaży, umowa darowizny, umowa zamiany, faktura).
Pamiętaj o kilku ważnych sprawach:
- W przypadku kupna / sprzedaży pojazdu za pośrednictwem komisu (na podstawie umowy komisowej) należy również przedstawić kopię faktury lub umowy sprzedaży pojazdu przez komis.
- Jeżeli dotychczasowym współwłaścicielem był bank, przy zgłoszeniu kupna / sprzedaży wymagany będzie także dokument, na podstawie którego bank zwrotnie przenosi własność (np. umowa przewłaszczenia-zwrotna).
- Jeżeli kupno / sprzedaż pojazdu nastąpiła z upoważnienia właściciela, do zgłoszenia należy dołączyć upoważnienie do dokonania takiej sprzedaży.
KROK 1.
Jeśli posiadasz wszystkie wymagane dokumenty, w Elektronicznym Systemie Rezerwacji E-kolejka otwiera się w nowym oknie wybierz konkretny dzień i godzinę załatwienia sprawy. Zobacz jakie to proste! W umówionym terminie zgłoś się do Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Pszczynie, ul. 3 Maja 10.
UWAGA! Jeden bilet upoważnia do załatwienia jednej sprawy.
KROK 2.
Jeżeli chcesz przygotować druk zawiadomienia o nabyciu / zbyciu w domu i wiesz, jak go wypełnić, to pobierz go poniżej.
KROK 3.
W przypadku kompletnych i zgodnych dokumentów sprawa załatwiana jest „od ręki” przez pracownika.
Jeżeli nie wiesz, jak wypełnić zawiadomienie, nie martw się, pracownicy Wydziału Komunikacji chętnie Ci pomogą i wypełnisz wniosek bezpośrednio na stanowisku podczas rejestracji.
Wnioskodawca powinien posiadać ze sobą swój ważny dowód osobisty.
Zawiadomienie o nabyciu / zbyciu nie podlega opłacie.
Sprawę zawiadomienia o kupnie / sprzedaży pojazdu może załatwić jeden z właścicieli.
W przypadku braku możliwości osobistego stawienia się, sprawę może załatwić pełnomocnik z pisemnym pełnomocnictwem.
Pełnomocnictwo udzielone współmałżonkowi, rodzeństwu, dziadkom czy wnukom jest zwolnione z opłaty. Od pełnomocnictwa udzielonego dalszym członkom rodziny lub osobie obcej należy wnieść opłatę skarbową w wys. 17 zł.
Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać za pomocą karty płatniczej albo telefonu podczas załatwiania sprawy w Wydziale Komunikacji i Transportu lub na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Pszczynie (np. na poczcie, przelewem bankowym)
nazwa banku: ING Bank Śląski w Pszczynie
nr rachunku: 50 1050 1070 1000 0001 0136 6540 UWAGA! TEN RACHUNEK SŁUŻY WYŁĄCZNIE DO UISZCZANIA OPŁATY SKARBOWEJ!
Potwierdzenie dokonanej opłaty należy wydrukować i dołączyć do zawiadomienia.
O zbyciu pojazdu należy również powiadomić ubezpieczyciela.
Pliki do pobrania
- Pełnomocnictwo, format pliku: DOCX, rozmiar: 16.49 KB
- Wniosek o rejestrację, wyrejestrowanie, nabycie i zbycie pojazdu, zachowanie dotychczasowego numeru rejestracyjnego, format pliku: DOCX, rozmiar: 18.97 KB