Jak załatwić sprawę?
Aby załatwić sprawę w wydziale komunikacji oraz geodezji umów wcześniej wizytę w Elektronicznym Systemie Rezerwacji Wizyt. Każdego miesiąca swoje sprawy załatwia tak kilka tysięcy mieszkańców. I nie czekają w kolejkach!
Sprawy w wydziale komunikacji oraz geodezji urzędu wojewódzkiego załatw rezerwując wcześniej termin w elektronicznych systemach rezerwacji wizyt:
- e-Kolejka wydziału komunikacji otwiera się w nowym oknie
- e-Kolejka dla spraw geodezyjnych otwiera się w nowym oknie
Umawiając się na daną godzinę, klienci nie tracą czasu na oczekiwanie w kolejce na miejscu, a swoje sprawy załatwiają najczęściej do 20 minut. Taka organizacja pozwala na sprawną obsługę klientów.
Każdego miesiąca w Starostwie Powiatowym w Pszczynie rejestrując się poprzez e-kolejkę swoje sprawy załatwia kilka tysięcy klientów. W tym ponad 2 tys. klientów tylko w wydziale komunikacji. Miesięcznie wydział rejestruje ok. 1400 pojazdów.
Obsługę klientów w starostwie znacznie usprawniło wprowadzenie terminali do płatności elektronicznych. Klienci nie muszą już stać w kolejce do kasy, bo opłaty administracyjne oraz skarbowe pobierane są bezgotówkowo za pomocą terminali w wydziałach. Brak gotówki w portfelu nie jest już problemem. Możliwe jest płacenie kartą lub telefonem oraz realizacja płatności mobilnych BLIK. Wprowadzenie terminali przełożyło się na usprawnienie obsługi mieszkańców. W sytuacji, gdy ktoś nie chce lub nie może posługiwać się kartą, powinien przed przyjściem do urzędu wykonać przelew (np. w banku lub na poczcie) i dostarczyć stosowne potwierdzenie.
Jak zarezerwować termin wizyty za pomocą e-kolejki?
- Wydział Komunikacji i Transportu;
Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami
oraz Terenowy Punkt Paszportowy Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach: - e-Kolejka wydziału komunikacji otwiera się w nowym oknie
- e-Kolejka dla spraw geodezyjnych oraz paszportowych otwiera się w nowym oknie
- najpóźniej na dzień przed planowanym terminem wizyty,
- na wybraną usługę na jeden dzień jeden klient może uzyskać maksymalnie 3 rezerwacje. W przypadku konieczności uzyskania większej ilości rezerwacji prosimy o kontakt telefoniczny z wybranym wydziałem.
- Możliwe jest po ustaleniu z pracownikiem Punktu Obsługi Klienta umieszczanie wniosków w skrzynkach podawczych, które znajdują się przy wejściu do budynku. Kiedy sprawa zostanie zrealizowana, pracownicy starostwa skontaktują się w celu umówienia odbioru dokumentów.
- Aby załatwić sprawę w Wydziale Architektury i Budownictwa mieszczącym się w budynku przy ul. Korfantego 6 w Pszczynie, można wcześniej umówić się na daną godzinę telefonicznie pod nr tel. 32 449 24 11 lub 32 449 24 15, dzięki czemu klienci unikną kolejki.
Rezerwacja może być dokonana:
Przed wejściem do wydziału znajduje się skrzynka podawcza, w której można składać wnioski i inne dokumenty. Ważne - prosimy o pozostawienie numeru telefonu kontaktowego.
Prosimy, aby Klienci korzystali z głównego wejścia do budynku od strony ul. 3 Maja. Winda dla osób ze szczególnymi potrzebami znajduje się z tyłu budynku.
Punkt Paszportowy Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach
Prowadzony przez Śląski Urząd Wojewódzki Punkt Paszportowy w Pszczynie od 26 kwietnia 2022 r. część terminów udostępnia poprzez Elektroniczny System Rezerwacji Wizyt - e-Kolejka dla spraw paszportowych otwiera się w nowym oknie, możliwe jest również złożenie wniosku paszportowego oraz odebranie dokumentu bez konieczności wcześniejszej rezerwacji wizyty.