Letnie wyprzedaże - rabaty, reklamacje i zwroty
Przedsiębiorcy stosują różne chwyty marketingowe, które mają sprawić, że podejmiesz decyzję szybko i bez zastanowienia. W ten sposób mogą skłonić Cię do zakupu rzeczy niepotrzebnej, w zawyżonej cenie lub słabej jakości. UOKiK przypomina, jakie masz prawa w sezonie letnich obniżek.

Przeceniony plecak, który po miesiącu się zepsuł? Reklamacja
- jeśli powodem obniżenia ceny jest wada towaru, o której wiesz podczas zakupu, nie możesz jej reklamować u sprzedawcy,
- wszystkie pozostałe wady - możesz.
Za duży t-shirt? Zwrot produktu
- zamówiony online - masz 14 dni na odstąpienie od umowy (z drobnymi wyjątkami, np. jeśli zamówisz t-shirt personalizowany m.in. ze zdjęciem swojego pupila - zwrot może być ograniczony lub niedozwolony),
- kupiony w sklepie stacjonarnym - zasady zwrotu zależą od dobrej woli sprzedawcy.
Zagraniczne wyprzedaże - na co zwrócić uwagę?
Pamiętaj! Język i domena strony nie zawsze oznaczają, że sklep jest zarejestrowany w Polsce. Dochodzenie roszczeń w przypadku zakupów poza UE jest dużo trudniejsze. Dodatkowo mogą obowiązywać inne przepisy. Przed zakupem sprawdź w regulaminie, z kim zawierasz umowę oraz czy nie jesteś importerem towaru.
Więcej informacji znajdziesz na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów otwiera się w nowym oknie.
(źródło: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów)
Wprowadzenie: Biuro Rzecznika Prasowego