Wyprzedaże - takie same prawa
Summer Black Friday, Ausverkauf, Soldes jusqu'a 50 proc., czy po prostu letnia wyprzedaż - pod tymi nazwami kryją się wakacyjne promocje na towary i usługi - nie tylko w Polsce, ale i zagranicą. Szał wyprzedaży trwa, obniżki wkrótce mogą sięgnąć 80 proc. Łatwo stracić głowę i dokonać niewłaściwego wyboru - przypomina UOKiK.

Eksperci Urzędu wraz z Europejskim Centrum Konsumenckim przygotowali poradnik dla konsumentów w ramach cyklu „Wyprzedaże - takie same prawa". W czasie wyprzedaży konsumenci powinni pamiętać o kliku podstawowych zasadach:
- Często trafiamy na informacje typu „ubrania przecenione nie podlegają reklamacji”. Sprzedawcy, którzy stosują tego typu sformułowania, łamią prawo.
- Pamiętajmy, że rzecz kupioną na wyprzedaży można reklamować, ale już jej zwrot zależy tylko od dobrej woli sprzedawcy.
- Reklamację składamy u sprzedawcy - najlepiej na piśmie. Gdy do produktu dołączona jest gwarancja, wtedy możemy zgłosić reklamację gwarantowi (najczęściej jest to producent lub dystrybutor towaru). Prawo wyboru między obiema możliwościami należy do nas.
- Pamiętajmy, że jeśli powodem obniżenia ceny jest wada towaru, o której wiedzieliśmy podczas zakupu, nie możemy jej reklamować u sprzedawcy. Wszystkie inne wady - tak.
- Zanim zdecydujemy się na skorzystanie z oferty promocyjnej, sprawdźmy, czy rzeczywiście jest ona dla nas najkorzystniejsza. Może się bowiem okazać, że ten sam towar w innym sklepie kosztuje mniej.
Więcej informacji na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. otwiera się w nowym oknie
(źródło: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów)
Wprowadzenie: Biuro Rzecznika Prasowego