Ogród zmysłów posłuży uczniom z niepełnosprawnościami
Przy Zespole Szkół nr 3 Specjalnych im. Janusza Korczaka w Pszczynie powstał ogród sensoryczny. Uczniowie będą z niego korzystać podczas zajęć z integracji sensorycznej i innowacji pedagogicznej.
Miejsce zostało podzielone na kilka części, w których znajdują się m.in. równoważnia, pajączek, ślady zwierząt, zakątek kwiatów oraz ścieżka sensoryczna. Dzięki zastosowaniu różnych faktur posłuży ona do stymulacji stóp. Znajdują się na niej m.in. piasek, drewno i kamienie. Pozostałe przedmioty umieszone w ogrodzie pozwalają ćwiczyć zdolność utrzymania równowagi, prawidłową postawę ciała, orientację w przestrzeni i precyzję ruchów.
Uczniowie ZS nr 3 Specjalnych w Pszczynie będą korzystać z ogrodu zmysłów podczas zajęć z integracji sensorycznej i innowacji pedagogicznej. - Ścieżka stymuluje zaburzone zmysły uczniów naturalnie i wielozmysłowo. Wpływa na dotyk, wzrok, węch i słuch. Ćwiczy umiejętności związane z układem ruchu, w tym motorykę dużą i małą - mówi Grzegorz Kuczera, dyrektor Zespołu Szkół nr 3 Specjalnych im. Janusza Korczaka w Pszczynie.
Ogród sensoryczny przy ZS nr 3 Specjalnych w Pszczynie powstał, dzięki zaangażowaniu pracowników w ramach innowacji pedagogicznej „Poznajemy swoje ciało i otaczającą przestrzeń poprzez ruch, zmysły i muzyczne rytmy”. - W szkole mamy pracownię sensoryczną, chcieliśmy przenieść ją na zewnątrz, stąd pomysł na stworzenie ogrodu zmysłów - dodaje dyrektor szkoły.
Wprowadzenie: Biuro Rzecznika Prasowego