PKP nie rezygnuje z tunelu na ul. M. Oświęcimskich
Powiat pszczyński chce ruszyć z projektowaniem centrum przesiadkowego przy ul. Sokoła. Niezbędne jest skoordynowanie tych prac z tworzeniem projektu przebudowy przejazdu kolejowego przy ul. M. Oświęcimskich.
9 kwietnia w Starostwie Powiatowym w Pszczynie odbyło się spotkanie władz powiatu pszczyńskiego oraz gminy Pszczyna z przedstawicielami PKP PLK S.A. w sprawie planowanej przez PKP potężnej inwestycji - modernizacji linii kolejowej E 65 Południe (na odcinku od Będzina przez Katowice do Zwardonia i Zebrzydowic). W ramach tej inwestycji PKP planuje przebudować m.in. przejazd kolejowy w ciągu ul. Męczenników Oświęcimskich w Pszczynie. A to z kolei istotna inwestycja z punktu widzenia projektowania centrum przesiadkowego komunikacji zbiorowej, które powstanie w rejonie dworca kolejowego i ul. Sokoła w Pszczynie.
Prace nad projektem centrum przesiadkowego nabiorą tempa. - W najbliższym czasie zaproponuję radnym przeznaczenie środków z budżetu powiatu na rozpoczęcie prac projektowych - mówi starosta pszczyński, Paweł Sadza.
Konieczne jest skoordynowanie projektowania obu inwestycji. - Wiedza, czy w miejscu obecnego przejazdu kolejowego na ul. Męczenników Oświęcimskich powstanie wiadukt kolejowy, czy nie, uzależnia nasze prace projektowe - mówi Grzegorz Nogły z Zarządu Powiatu Pszczyńskiego.
Przedstawiciele PKP PLK potwierdzili, że przygotowana dokumentacja zakłada budowę wiaduktu kolejowego. Droga miałaby biec pod torami (podobnie jak na ul. Bielskiej). - Dzięki temu kierowcy nie będą musieli oczekiwać przed zamkniętymi rogatkami, bo powstanie bezkolizyjny przejazd i połączenie z drogą szybkiego ruchu, a także bezpieczne przejście dla pieszych i rowerzystów - mówi Mieczysław Rudy z PKP PLK S.A., który podkreślił, że budowa centrum przesiadkowego w Pszczynie dobrze komponuje się z planami modernizacji linii kolejowej oraz że PKP podejmie z powiatem współpracę przy projektowaniu inwestycji.
Przypomnijmy, że centrum przesiadkowe będzie obejmować m.in. ponad 100 miejsc parkingowych dla samochodów osobowych, sieć przystanków rowerowych, miejsca przystankowe busów lokalnych, autobusów dalekobieżnych, miejsce postoju taksówek, zadaszoną poczekalnię z toaletami, punktem informacyjnym oraz kasą i zapleczem wspomagającym. Do inwestycji włączy się również gmina Pszczyna, która wykupi od PKP grunty potrzebne do zrealizowania inwestycji.
Finansowanie budowy centrum przesiadkowego jest zaplanowane w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych w kwocie niemal 8 mln zł.