#FerieZimowe bez trosk na stoku
Wymarzony i beztroski odpoczynek w ferie? Znajomość praw konsumenckich pozwala w pełni cieszyć się zimowymi atrakcjami i odpowiednio zareagować, gdy pojawią się trudności.

Dowodzik proszę?
Wypożyczasz sprzęt? Nie zgadzaj się na pozostawienie lub kopiowanie dowodu tożsamości - ryzyko utraty danych i pieniędzy. Wypożyczalnia nie może tego żądać - może pobrać kaucję lub spisać niezbędne dane.
Oglądaj i zgłaszaj
Przyjrzyj się sprzętowi i od razu zgłoś wady - ryzyko zapłacenia za wcześniejsze defekty. Przydadzą Ci się zdjęcia dla dokumentacji.
Pogoda na skipass?
Sprawdź umowę i pogodę - zwrot może być zależny od sytuacji i wykluczony w przypadku złych warunków.
Wyciąg nie działa?
Jeśli zawinił operator stoku - domagaj się zwrotu kosztów za dni, gdy nie możesz korzystać z karnetu.
Pomoc dla konsumentów
Porady dla konsumentów - PL
adres e-mail: porady@dlakonsumentow.pl
tel. 801 440 220/ 222 66 76 76
Porady dla konsumentów - sprawy transgraniczne dotyczące państw UE - Norwegia, Islandia, Wielka Brytania
Europejskie Centrum Konsumenckie
adres e-mail: ECCNET-PL@ec.europa.eu
(źródło: UOKiK)
Wprowadzenie: Biuro Rzecznika Prasowego