Oszuści nie muszą kraść portfela. Wystarczy, że ukradną Twoje dane
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ostrzega przed próbami wyłudzania danych i kradzieży pieniędzy. Podszywanie się pod pracowników instytucji, fałszywe SMS-y, e-maile, linki do płatności, namawianie do instalowania aplikacji.

STOP! Nie daj się zmanipulować oszustom!
Pamiętaj:
- Nigdy nie podawaj ani nie wysyłaj nikomu loginu i hasła do bankowości internetowej czy aplikacji mobilnej. Prawdziwy pracownik banku nie będzie cię o to pytać.
- Nigdy nie klikaj w linki przesłane SMS-em. Potwierdź ewentualne istnienie zaległości samodzielnie, kontaktując się np. z dostawcą gazu czy firmą kurierską.
- W przypadku telefonu od osoby przedstawiającej się jako pracownik banku, rozłącz się, samodzielnie znajdź numer infolinii i potwierdź, czy ktoś do ciebie dzwonił.
- Nigdy nie instaluj oprogramowania z przesłanych linków ani w trakcie rozmowy telefonicznej, dotyczącej twojego rachunku lub środków na nim zgromadzonych.
Szczegóły kampanii "Stracisz dane, stracisz pieniądze!" znajdują się na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów otwiera się w nowym oknie.
(źródło: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów)
Wprowadzenie: Biuro Rzecznika Prasowego