Pokonywali przeszkody i własne bariery
Łącznie 60 uczniów Zespołu Szkół nr 3 Specjalnych im. Janusza Korczaka w Pszczynie i Zespołu Szkół Specjalnych im. Matki Teresy z Kalkuty w Żorach w Dzień Dziecka spotkało się w Pszczynie na terenowym torze przeszkód, tak zwanym Boot Campie.

Podopieczni dwóch szkół mieli okazję spróbować swoich sił m.in. pokonując dywan z opon, rzucając piłką do celu, czołgając się po piasku oraz skacząc do basenu wypełnionego gąbkami. - Często osoby ze szczególnymi potrzebami postrzegane są przez pryzmat niepełnosprawności. Podczas zawodów pokazali, że to młodzi ludzie, którzy tak samo jak osoby sprawne potrafią podejmować rywalizację, a przy tym dobrze się bawić - mówi starosta Barbara Bandoła, która razem z wicestarostą Damianem Cieszewskim kibicowali zawodnikom pokonującym terenowy tor przeszkód.
Boot Camp odbył się na terenie Zespołu Szkół nr 3 Specjalnych w Pszczynie. Zawody były okazją do zintegrowania wychowanków szkół poprzez sport. - Chcieliśmy pokazać uczniom, że wszystkie ograniczenia, które mają są wyłącznie w ich głowach. Udowodnić, że potrafią zmierzyć się z trudnościami, pokonać przeszkody i tym samym własne bariery - mówi Mirela Wagstyl, nauczyciel-terapeuta Zespołu Szkół nr 3 Specjalnych w Pszczynie.
Podczas zawodów została wykonana profesjonalna wideo i fotorelacja. Materiał będzie stanowił podstawę do wykonania pamiątkowego kalendarza, filmu oraz wystawy. - Dzięki temu każdy będzie mógł poznać osoby z niepełnosprawnościami z innej strony. Zobaczyć, że niepełnosprawność w niczym im nie przeszkadza, te osoby tak samo jak każdy z nas potrafią dobrze się bawić i uprawiać sport - mówi Grzegorz Kuczera, dyrektor Zespołu Szkół nr 3 Specjalnych w Pszczynie.
Wydarzenie zostało zorganizowana przez Stowarzyszenia „Razem” działające przy Zespole Szkół nr 3 Specjalnych w Pszczynie w ramach projektu „Żyj sportowo - będzie zdrowo” współfinansowanego przez Fundację PZU. Boot Camp stanowi zwieńczenie projektu w ramach, którego uczniowie m.in. spotkali się ze sportowcami, uczestniczyli w zajęciach z dietetykiem, uczyli się języka migowego i przygotowywali zdrowe posiłki.
Wprowadzenie: Biuro Rzecznika Prasowego