Jak Sprzedawcy informują o cenach towarów i usług? Kontrola Inspekcji Handlowej
Czy konsument wie ile zapłaci za produkt? Jak o tym informują sprzedawcy? Kontroli poddano ponad 2,2 tysiąca sklepów. Co drugi z nich popełnia błędy.

- Podstawowym prawem konsumenta jest prawo do rzetelnej informacji. Konsument ma zatem prawo wiedzieć ile kosztuje dany produkt lub usługa. Cena musi być widoczna, czytelna i jednoznaczna. Jeśli na półce widnieje niższa cena niż przy kasie konsument ma prawo kupić produkt po niższej cenie. Przepisy nie wymagają, aby cena znajdowała się na każdym towarze. Znajdziemy ją na wywieszce - w sklepie, w kiosku, na poczcie - lub w cenniku. Porównujmy, ile kosztują podobne produkty. Ułatwiają to tzw. ceny jednostkowe - za kilogram, litr, 100 gramów, czy sztukę. Sprzedawca ma obowiązek je podawać - mówi Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Więcej informacji na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów otwiera się w nowym oknie.
(źródło: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów)
Wprowadzenie: Biuro Rzecznika Prasowego