Od środy wraca bezpośrednia obsługa klientów w starostwie
Od 1 lipca w Starostwie Powiatowym w Pszczynie zostanie przywrócona bezpośrednia obsługa klientów. Mieszkańcy mogą rezerwować wizyty w urzędzie w systemie e-kolejka (wydziały komunikacji, geodezji oraz paszporty) lub telefonicznie (pozostałe wydziały). Praca Wydziału Komunikacji i Transportu przez trzy dni w tygodniu zostanie wydłużona do godz. 18.00.
.jpg)
Klienci obsługiwani będą z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Załatwienie sprawy w wydziałach: komunikacji i transportu; geodezji, kartografii i gospodarki nieruchomościami oraz Terenowym Punkcie Paszportowym możliwe będzie po wcześniejszym zarezerwowaniu wizyty w internetowym systemie rezerwacji kolejki. Rezerwacji można dokonywać najpóźniej na dzień przed planowanym terminem wizyty (jeżeli terminy są dostępne).
Sprawy w pozostałych wydziałach starostwa załatwiane będą po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty, w specjalnym pomieszczeniu, w którym pracownicy starostwa spotkają się z mieszkańcami przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa.
- Dla usprawnienia załatwiania spraw wprowadziliśmy system bezgotówkowy - przy stanowiskach w czterech wydziałach znajdują się terminale płatnicze, a płatność kartą i telefonem jest jedyną możliwą formą realizowania płatności na terenie urzędu. Dzięki temu klienci nie będą gromadzić się w kolejce na korytarzu do punktu kasowego. To ważne ze względów epidemiologicznych. Wprowadzenie terminali jest także odpowiedzią na oczekiwania naszych mieszkańców - podkreśla Barbara Bandoła, starosta pszczyński. W sytuacji, gdy ktoś nie chce lub nie może posługiwać się kartą, powinien przed przyjściem do urzędu wykonać przelew (np. w banku lub na poczcie) i dostarczyć stosowne potwierdzenie.
By usprawnić obsługę klientów Wydziału Komunikacji i Transportu, praca wydziału w zakresie rejestracji pojazdów oraz odbioru dowodów rejestracyjnych od wtorku do czwartku zostanie wydłużona do godz. 18.00. Wydłużenie pracy ma charakter tymczasowy.
Osoby, które nie zarezerwują wizyty, a mimo to postanowią przyjść do urzędu, będą mogły, tak jak w ostatnich tygodniach, zostawić wnioski i dokumenty w skrzynkach podawczych w budynku. Kiedy ich sprawa zostanie zrealizowana, pracownicy starostwa skontaktują się w celu umówienia odbioru dokumentów.
Jak załatwić sprawę w Starostwie Powiatowym w Pszczynie?
Wchodząc do budynku, należy zdezynfekować ręce płynem odkażającym oraz zasłonić usta i nos maseczką, przyłbicą lub elementem odzieży.
Obsługa klienta odbywa się wyłącznie w holu głównym starostwa.
Prosimy o korzystanie z wyznaczonych miejsc stojących oraz siedzących, co pozwoli na zachowanie bezpiecznej odległości.
Wydział Komunikacji i Transportu oraz Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami
Wizyta w urzędzie w celu załatwienia spraw w tych wydziałach możliwa wyłącznie po dokonaniu rezerwacji terminu za pomocą e-kolejki: https://kolejka.powiat.pszczyna.pl/ otwiera się w nowym oknie
Rezerwacja może być dokonana:
a) najwcześniej na 2 tygodnie przed planowanym terminem wizyty,
b) najpóźniej na dzień przed planowanym terminem wizyty.
c) termin wizyty musi zostać potwierdzony, do 1 godz. od zarezerwowania poprzez wejście w link wysłany na adres e-mail. Po tym czasie rezerwacja niepotwierdzona PRZEPADA.
Sprawy w pozostałych wydziałach starostwa można załatwiać po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty - wykaz numerów telefonów do wydziałów
Osoby, które nie dokonały rezerwacji wizyty w urzędzie, mogą nadal umieszczać wnioski w skrzynkach podawczych, które znajdują się przy wejściu do budynku.
Terenowy Punkt Paszportowy Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach, zlokalizowany w Starostwie Powiatowym w Pszczynie, tel. 32 449 23 34, 32 449 23 75
Składanie wniosków o paszport lub odbiór dokumentów możliwe wyłącznie po dokonaniu elektronicznej rezerwacji wizyty w systemie e-kolejka na stronie: https://kolejka.powiat.pszczyna.pl/ otwiera się w nowym oknie
W najbliższym czasie, do momentu uruchomienia terminali płatniczych, przed złożeniem wniosku o wydanie paszportu należy uiścić przelewem opłatę za wydanie dokumentu oraz dostarczyć potwierdzenie przelewu na numer rachunku:
Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
NBP O/O Katowice
67 1010 1212 0053 4022 3100 0000
Pobierz: Opłaty za wydanie paszportu, format pliku: ODT, rozmiar: 10.39 KB
Wprowadzenie: Biuro Rzecznika Prasowego