Zobaczcie, jak zmieniają się okolice dworca kolejowego!
Postępują prace przy budowie centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym w Pszczynie.
.jpg)
- Aktualnie na placu budowy trwają prace związane z budową budynku centrum przesiadkowego, w obiekcie wykonywane są instalacje wewnętrzne oraz prace elewacyjne. Rozpoczął się montaż wiat przystankowych. Postępują prace związane z budową infrastruktury drogowej - wykonawca buduje parkingi, chodniki i drogi dojazdowe - obecnie trwają prace związane z przebudową ul. Sokoła na odcinku od skrzyżowania z ul. Kościuszki w kierunku ul. Dworcowej - mówi starosta pszczyński, Barbara Bandoła. Prace związane z budową infrastruktury teletechnicznej, kanalizacyjnej czy wodnej są w końcowej fazie realizacji.
Ta inwestycja zmieni nie do poznania okolice dworca kolejowego w XIX-wiecznej dzielnicy Pszczyny. W rejonie dworca powstanie obiekt centrum przesiadkowego z poczekalnią dla podróżnych oraz punktem obsługi pasażerów. Mieszkańcy powiatu oraz turyści będą mogli przesiadać się tutaj pomiędzy różnymi środkami komunikacji - samochodami, rowerami, autobusami czy pociągami.
Przebudowany zostanie układ drogowy - ulice Sokoła i Plac Dworcowy, odcinek ul. Kościuszki oraz skrzyżowanie ul. Sokoła i ul. Dworcowej. Na skrzyżowaniu ulic Sokoła i Kościuszki powstanie „mini rondo”. Przy centrum przesiadkowym wybudowane zostaną parkingi dla samochodów, zatoki dla autobusów i busów, parkingi rowerowe oraz postój Taxi. Przebudowane zostaną także ciągi pieszo-rowerowe, chodniki oraz zjazdy.
Infrastruktura będzie ogólnodostępna i udostępniana wszystkim użytkownikom bezpłatnie. Celem głównym projektu jest zwiększenie atrakcyjności transportu publicznego w powiecie pszczyńskim.
Budowa zintegrowanego centrum przesiadkowego w Pszczynie wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą to największa inwestycja w historii powiatu pszczyńskiego, który jako partner wiodący realizuje projekt w partnerstwie z gminą Pszczyna.
Część realizowaną przez powiat pszczyński, czyli budowę centrum przesiadkowego oraz prowadzący do niego układ drogowy, powiat pszczyński buduje za 16,9 mln zł. Jednak aż 85% wartości inwestycji to środki pozyskane na ten cel z funduszy europejskich. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Budowlane Mazur Sp. z o.o. Sp. k. - lider, Firma Budowlana „MAZUR” Sławomir Mazur - partner oraz PB Mazur Sp. z o.o. - partner.
Partner projektu - gmina Pszczyna wykonuje system tras rowerowych o łącznej długości ponad 20 km oraz dwa mniejsze centra przesiadkowe w Wiśle Wielkiej oraz w Piasku.
Wartość całego projektu - to ponad 43,6 mln zł, z czego unijna dotacja wynosi ponad 35,6 mln zł.
.jpg)