Skrzyżowanie w Piasku do dalszych analiz
15 lutego 2010 r. w Katowicach w oddziale GDDKiA odbyła się narada z udziałem przedstawicieli gminy i powiatu pszczyńskiego w sprawie przebudowy skrzyżowania ul. Studzienickiej i Kosów z DK-1 w Piasku.
Dodać wypada, że stronę społeczną w trakcie rozmów w Katowicach reprezentował pan M. Łaba z Piasku, który na własny koszt zlecił opracowanie koncepcji przebudowy skrzyżowania w Piasku z ul. Kosów i Studzienicką.
Stanowisko GDDKiA, które wpłynęło do Starostwa 18 lutego br. i zostało również przekazane gminie, jest następujące: „Przebudowa tego skrzyżowania winna objąć w jednym zadaniu także przebudowę ul. Studzienickiej oraz zamknięcie poprzecznych przejazdów na sąsiadujących skrzyżowaniach DK-1 z ul. Polne Domy, ul. Katowicką (od strony Kobióra) oraz ul. Katowicką przy salonie skody. Tylko takie rozwiązanie gwarantuje wymierną i długofalową poprawę bezpieczeństwa ruchu oraz w sposóezpieczny umożliwi skomunikowanie Piasku i Studzienic z DK-1”.
GDDKiA byłaby stroną wiodącą w opracowaniu dokumentacji projektowej. Ustalono, że po wypracowaniu wspólnej koncepcji przez gminę i powiat oraz GDDKiA podjęte zostaną dalsze działania zmierzające do przygotowania dokumentacji technicznej oraz realizacji zadania, zaś obszar prac do wykonania oraz udział w ich kosztach zostanie ustalony po uzgodnieniu przez strony zakresu prac do realizacji.
16 lutego br. w Starostwie – na kanwie rozmów, które dzień wcześniej odbyły się w GDDKiA - odbyła się 1. narada w tej sprawie z udziałem przedstawicieli gminy, tj. wiceburmistrza T. Drąszkowskiego i naczelnik K. Huptys oraz przedstawicieli powiatu: dyrekcji PZD, naczelnik M. Szczepanek, przewodniczącego Komisji Gospodarki radnego S. Mazurczyka i wicestarosty Z. Jelenia. Przedyskutowano także min. kwestie kolejnego poprzecznego przejazdu w Piasku (obok fotoradaru), który powinien w przyszłości być połączony drogą zbiorczą do ul. Kosów, oraz zjazdu z DK-1 na DW-931 z lewoskrętem w ul. Studzienicką. W tym przypadku najlepszym skomunikowaniem z osiedlem byłby zjazd przy hotelu „Piaskowy” z włączeniem do dróg osiedlowych. Analizowano także kwestię włączenia się z ul. Polne Domy drogą zbiorczą do projektowanego węzła na DK-1 w ramach obwodnicy północnej, a także przejścia dla pieszych pomiędzy ulicami Polne Domy a Polną, które powinno być zachowane. Ustalono, że przedstawiciele gminy i powiatu (branżowcy) wypracują wspólne stanowisko w tej sprawie do dalszych analiz. Zgodzono się, że koncepcja musi być przyszłościowa i bardziej wszechstronna.