Nowa placówka w powiecie pszczyńskim realizująca wczesne wspomaganie rozwoju dziecka!
Od września 2016 roku wczesne wspomagania rozwoju jest prowadzone w Zespole Szkół nr 3 Specjalnych im. Janusza Korczaka w Pszczynie.

Wczesne wspomaganie rozwoju to bezpłatne zajęcia, mające na celu stymulowanie rozwoju psychoruchowego i psychospołecznego dzieci z niepełnosprawnością. W ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecko może uczestniczyć w specjalistycznych zajęciach terapeutycznych w wymiarze od czterech do ośmiu godzin miesięcznie. Wczesne wspomaganie to także objęcie wsparciem rodziny, aby jeszcze lepiej spełniała swoje funkcje i wspierała rozwój dziecka.
Kto może uczestniczyć w zajęciach wczesnego wspomagania rozwoju?
Do korzystania z zajęć w ramach wczesnego wspomagania rozwoju uprawnione są wszystkie dzieci niepełnosprawne od momentu wykrycia niepełnosprawności do chwili rozpoczęcia przez dziecko nauki w pierwszej klasie szkoły podstawowej, posiadające opinię o potrzebie wczesnego wspomagania wydaną przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną.
Dlaczego warto wybrać Zespół Szkół nr 3 Specjalnych?
Placówka ma bardzo dobrą lokalizację. Znajduje się blisko rynku, dworca kolejowego. Posiada zaplecze i bazę do pracy terapeutycznej, w skład której wchodzą: przestronna sala do integracji sensorycznej, sala do rytmiki i muzykoterapii, sala gimnastyczna, sala gimnastyki korekcyjnej i fizjoterapii, a także gabinety specjalistyczne (gabinet pedagoga, psychologa, logopedy, terapii Biofeedback, terapii Warnkego, terapii Tomatisa).
Placówka organizuje szeroką gamę zajęć wspierających oraz rozwijających, takich jak: usprawnianie percepcji słuchowej, wzrokowej i koordynacji wzrokowo- ruchowej, usprawnianie manualne, doskonalenie orientacji przestrzennej, opiekę logopedyczną, wspieranie rozwoju społeczno- emocjonalnego, zajęcia specjalistyczne z pedagogiem, psychologiem, logopedą, porady i konsultacje, W pracy wykorzystywane są takie metody jak np: EEG Biofeedback, metoda Warnkego, metoda SI, metoda Tomatisa, metoda Weroniki Sherborne, Metoda Knillów, Metoda Dobrego Startu. Posiada także wykwalifikowaną kadrę: oligofrenopedagogów, surdopedagogów, tyflopedagogów, specjalistów w zakresie wczesnego wspomagania i edukacji dzieci z autyzmem, specjalistów terapii pedagogicznej, specjalistów terapii ręki, terapeutów SI, terapeutów EEG Biofeedback, Tomatisa, Warnkego, psychologów, neurologopedów, specjalistów rehabilitacji. Specjaliści współpracują ze sobą w planowaniu i realizowaniu pracy z dzieckiem i rodziną.
(źródło: ZS3 Specjalnych)