Elektroniczny System Kolejkowy w Powiatowym Urzędzie Pracy
Z dniem 29 października br. obsługa klientów Urzędu odbywa się z wykorzystaniem Elektronicznego Systemu Kolejkowego. System obsługuje przyjmowanie klientów w pokojach: 2, 3, 5 na parterze budynku, 13, 14, 15, 16 na I piętrze budynku oraz 21a, 22, 23 na II piętrze budynku.
W skład wdrażanego systemu wchodzą m.in. :
biletomat – umieszczony przy wejściu głównym do budynku;
monitory LCD – zainstalowane w poczekalniach na parterze piętrze;
system audio – zainstalowany w poczekalniach na parterze piętrze;
panele LED – zainstalowane nad każdym pokojem, w którym obsługa klienta odbywa się z wykorzystaniem systemu.
Obsługa systemu jest bardzo prosta ntuicyjna: na ekranie dotykowym klient wybiera jeden z przycisków przypisany do działu do którego chce się udać np. Rejestracja, Ewidencja Świadczeń, Pośrednictwo Pracy czy Poradnictwo Zawodowe – pobiera wydrukowany bilet z numerem i udaje się do odpowiedniej poczekalni (bilet zawiera informację o lokalizacji pokoju oraz stanowiska).
Tam oczekuje na przywołanie przez pracownika Urzędu poprzez wywołanie głosowe oraz wyświetlenie numeru na panelu LED.
W czasie oczekiwania Klienci mają możliwość zapoznania się z informacjami dot. przedsięwzięć realizowanych zarówno przez tut. Urząd jak nne instytucje rynku pracy – które prezentowane są na monitorach LCD.
Środki na ten cel Urząd otrzymał z puli środków Funduszu Pracy pozostających w dyspozycji Departamentu Informatyki Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, przeznaczonych na finansowanie wydatków o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 34 ustawy o promocji zatrudnienia nstytucjach rynku pracy: "koszty wprowadzania, rozwijania i eksploatacji systemu teleinformatycznego i technolog cyfrowych w publicznych służbach zatrudnienia (..) służących realizacji zadań wynikających z ustawy".
System działa od kilku dn znajduje się w fazie testowania. Prowadzona jest bieżąca analiza gromadzonych w nim danych statystycznych z zakresu liczby i czasu obsługi klientów. W niedalekiej przyszłości planowane jest rozszerzenie funkcjonalności systemu o rezerwację wizyt poprzez Internet. Mamy nadzieję, iż jego pełne wdrożenie usprawni obsługę klientów tut. Urzędu.
Źródło: PUP Pszczyna