Powiat pszczyński - podstrona

Ogólne

Pracownicy urzędów skarbowych dostępni na jednej ogólnopolskiej infolinii KAS

Od 1 października pracownicy urzędów skarbowych i Krajowej Informacji Skarbowej będą udzielać informacji z wykorzystaniem jednego numeru telefonu do wszystkich urzędów skarbowych w kraju. Tak jak dotychczas, dzwoniący uzyskają ogólną informację podatkową i celną. Nowością jest możliwość pozskania informacji dotyczących indywidualnych spraw podatnika objętych tajemnicą skarbową po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN.

Kobieta rozmawia przez telefon.

- Ogólnokrajowa infolinia KAS zapewni naszym klientom szybką i profesjonalną obsługę, dostarczy rzetelnych i pewnych informacji. Zadbaliśmy o bezpieczeństwo udzielanych informacji. Uwierzytelnienie kodem telePIN zapewni ochronę danych osób korzystających z infolinii - podkreśla Małgorzata Krok, wiceminister finansów zastępca szefa KAS .

W ramach infolinii KAS w całej Polsce będzie obowiązywał jeden numer telefonu do wszystkich urzędów skarbowych (bez celno-skarbowych i wyspecjalizowanych):

  • 22 330 03 30 (dla połączeń z telefonów komórkowych);
  • +48 22 330 03 30 (dla połączeń z zagranicy);
  • 801 055 055 (dla połączeń z telefonów stacjonarnych);

Możliwości nowej infolinii

Klient będzie mógł połączyć się z pracownikiem urzędu skarbowego lub pracownikiem Krajowej Informacji Skarbowej. Podczas rozmowy Klient uzyska ogólną informację podatkową i celną, ale również, co stanowi nowość w usłudze, uzyska informację w swojej indywidualnej sprawie, po uwierzytelnieniu bezpiecznym telePINem.

TelePIN nadawany jest samodzielnie przez klienta po zalogowaniu do e-Urzędu Skarbowego.

Pełnomocnik (PPO-1) oraz osoby upoważnione do konta organizacji UKO chcący uzyskać szczegółowe informacje, uwierzytelniają się najpierw swoim telePINem osobistym, a następnie podają dane swego mocodawcy (NIP/PESEL).

W każdym przypadku proces uwierzytelnienia za pomocą telePIN jest realizowany automatycznie przez system, a potwierdzenie tożsamości odbywa się bez udziału pracownika KAS.

Jak to będzie działało w praktyce pokazują poniższe schematy.

Jeśli dzwoniący chce porozmawiać w swojej sprawie:

Grafika przedstawiająca proces uwierzytelniania.
1. Klient indywidualny dzwoni na infolinię KAS; 2. Klient indywidualny podaje kod telePIN + identyfikator PESEL/NIP; 3. połączenie z konsultantem; • fot. Izba Administracji Skarbowej w Katowicach

Jeśli dzwoniący chce porozmawiać w sprawie mocodawcy (PPO) lub organizacji (UKO):

Grafika przedstawiająca proces uwierzytelniania.
1. Osoba reprezentująca dzwoni na infolinię KAS; 2. podaje swój indywidualny kod telePIN | identyfikator; 3. infolinia pyta, czy klient chce rozmawiać w swojej sprawie czy w sprawie mocodawcy; 4. jeśli w sprawie mocodawcy lub jako UKO organizacji klient indywidualny podaje identyfikator mocodawcy lub organizacji; 5. połączenie z konsultantem; • fot. Izba Administracji Skarbowej w Katowicach

(źródło: Izba Administracji Skarbowej w Katowicach)

Wprowadzenie: Biuro Rzecznika Prasowego

Inne wiadomości

  • Ogólne

    Żywa Biblioteka: ludzkie historie zmieniające spojrzenie na życie

    Aktywna seniorka, kobieta z zaburzeniami odżywania, osoba z doświadczeniem bezdomności czy trenerka po próbie samobójczej. To tylko kilka z dwunastu tytułów, które można było wypożyczyć w Starostwie Powiatowym w Pszczynie. Wszyscy stworzyli Żywą Bibliotekę, czyli miejsce, gdzie osoby należące do grup mniejszościowych stają się książkami opowiadającymi swoje trudne historie.

  • Wykaz nieruchomości przeznaczonych do zbycia w formie zamiany

    Zgodnie z art. 35 ust. 1 i 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami z dnia 21 sierpnia 1997 r. (t.j. Dz. U. 2024 r. poz. 1145 ze zm.) Zarząd Powiatu Pszczyńskiego podaje do publicznej wiadomości wykaz nieruchomości przeznaczonych do zbycia w formie zamiany.