Pracownicy urzędów skarbowych dostępni na jednej ogólnopolskiej infolinii KAS
Od 1 października pracownicy urzędów skarbowych i Krajowej Informacji Skarbowej będą udzielać informacji z wykorzystaniem jednego numeru telefonu do wszystkich urzędów skarbowych w kraju. Tak jak dotychczas, dzwoniący uzyskają ogólną informację podatkową i celną. Nowością jest możliwość pozskania informacji dotyczących indywidualnych spraw podatnika objętych tajemnicą skarbową po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN.
- Ogólnokrajowa infolinia KAS zapewni naszym klientom szybką i profesjonalną obsługę, dostarczy rzetelnych i pewnych informacji. Zadbaliśmy o bezpieczeństwo udzielanych informacji. Uwierzytelnienie kodem telePIN zapewni ochronę danych osób korzystających z infolinii - podkreśla Małgorzata Krok, wiceminister finansów zastępca szefa KAS .
W ramach infolinii KAS w całej Polsce będzie obowiązywał jeden numer telefonu do wszystkich urzędów skarbowych (bez celno-skarbowych i wyspecjalizowanych):
- 22 330 03 30 (dla połączeń z telefonów komórkowych);
- +48 22 330 03 30 (dla połączeń z zagranicy);
- 801 055 055 (dla połączeń z telefonów stacjonarnych);
Możliwości nowej infolinii
Klient będzie mógł połączyć się z pracownikiem urzędu skarbowego lub pracownikiem Krajowej Informacji Skarbowej. Podczas rozmowy Klient uzyska ogólną informację podatkową i celną, ale również, co stanowi nowość w usłudze, uzyska informację w swojej indywidualnej sprawie, po uwierzytelnieniu bezpiecznym telePINem.
TelePIN nadawany jest samodzielnie przez klienta po zalogowaniu do e-Urzędu Skarbowego.
Pełnomocnik (PPO-1) oraz osoby upoważnione do konta organizacji UKO chcący uzyskać szczegółowe informacje, uwierzytelniają się najpierw swoim telePINem osobistym, a następnie podają dane swego mocodawcy (NIP/PESEL).
W każdym przypadku proces uwierzytelnienia za pomocą telePIN jest realizowany automatycznie przez system, a potwierdzenie tożsamości odbywa się bez udziału pracownika KAS.
Jak to będzie działało w praktyce pokazują poniższe schematy.
Jeśli dzwoniący chce porozmawiać w swojej sprawie:
Jeśli dzwoniący chce porozmawiać w sprawie mocodawcy (PPO) lub organizacji (UKO):
(źródło: Izba Administracji Skarbowej w Katowicach)
Wprowadzenie: Biuro Rzecznika Prasowego