Wakacyjny poradnik. Część 1
Przed wakacjami warto przypomnieć, że decydując się na wypoczynek zorganizowany we własnym zakresie, czyli bez udziału biura podróży musisz pamiętać o kilku ważnych kwestiach.

Rezerwacja noclegu. Na co zwrócić uwagę?
Rezerwując obiekt noclegowy szczególnie poprzez strony, takie jak facebook czy booking należy zwrócić uwagę, z kim zawieramy umowę i czy dany obiekt istnieje.
Sprawdź dane firmy wynajmującej pokój/mieszkanie oraz opinie w internecie. Nie spiesz się dokonując rezerwacji. Pamiętaj, że nie można bezpłatnie anulować rezerwacji, chyba, że zdecydujesz się na zakup opcji z możliwością rezygnacji.
Przed kliknięciem „zarezerwuj teraz” upewnij się czy poprawnie zostały wprowadzone dane oraz czy rzeczywiście oferta odpowiada Twoim potrzebom.
Reklamacja noclegu - jakie przysługują Ci prawa
Jeśli Twój pobyt był nieudany, bo w hotelu było np. brudno lub trwał w nim remont, jesteś uprawniony do złożenia reklamacji. Można reklamować wszelkie niezgodności z ofertą i warunkami umowy. Potrzebna jest dokumentacja.
Kiedy zgłosić reklamację?
W celach dowodowych najlepiej poinformować hotel o zauważonych niezgodnościach od razu podczas pobytu, prosząc o pisemne potwierdzenie. Warto zrobić zdjęcia lub nagrać film.
Jeżeli hotel pomimo przyjęcia reklamacji nie usunął nieprawidłowości, to po powrocie należy wysłać pisemną reklamację na adres obiektu.
Pamiętaj, że wynajmując pokój/mieszkanie od osoby fizycznej nie będą Ci przysługiwały uprawnienia konsumenckie.
(źródło: Powiatowy Rzecznik Konsumentów)
Wprowadzenie: Biuro Rzecznika Prasowego