Powiat pszczyński - podstrona

Pomoc konsumentom

Wakacyjny poradnik. Część 1

Przed wakacjami warto przypomnieć, że decydując się na wypoczynek zorganizowany we własnym zakresie, czyli bez udziału biura podróży musisz pamiętać o kilku ważnych kwestiach.

Kobieta na leżaku nad morzem.

Rezerwacja noclegu. Na co zwrócić uwagę?

Rezerwując obiekt noclegowy szczególnie poprzez strony, takie jak facebook czy booking należy zwrócić uwagę, z kim zawieramy umowę i czy dany obiekt istnieje.

Sprawdź dane firmy wynajmującej pokój/mieszkanie oraz opinie w internecie. Nie spiesz się dokonując rezerwacji. Pamiętaj, że nie można bezpłatnie anulować rezerwacji, chyba, że zdecydujesz się na zakup opcji z możliwością rezygnacji.

Przed kliknięciem „zarezerwuj teraz” upewnij się czy poprawnie zostały wprowadzone dane oraz czy rzeczywiście oferta odpowiada Twoim potrzebom.

Reklamacja noclegu - jakie przysługują Ci prawa

Jeśli Twój pobyt był nieudany, bo w hotelu było np. brudno lub trwał w nim remont, jesteś uprawniony do złożenia reklamacji. Można reklamować wszelkie niezgodności z ofertą i warunkami umowy. Potrzebna jest dokumentacja.

Kiedy zgłosić reklamację?

W celach dowodowych najlepiej poinformować hotel o zauważonych niezgodnościach od razu podczas pobytu, prosząc o pisemne potwierdzenie. Warto zrobić zdjęcia lub nagrać film.

Jeżeli hotel pomimo przyjęcia reklamacji nie usunął nieprawidłowości, to po powrocie należy wysłać pisemną reklamację na adres obiektu.

Pamiętaj, że wynajmując pokój/mieszkanie od osoby fizycznej nie będą Ci przysługiwały uprawnienia konsumenckie.

(źródło: Powiatowy Rzecznik Konsumentów)

Wprowadzenie: Biuro Rzecznika Prasowego

Inne wiadomości