Powiat pszczyński - podstrona

Ogólne

Do centrum przesiadkowego dojedziesz powiatową trasą rowerową

Na ulicę Sokoła w Pszczynie, gdzie planowana jest budowa centrum przesiadkowego, prowadzić będzie system powiatowych tras rowerowych. Właśnie opracowywana jest ich koncepcja.

trasy rowerowe

Tak obecnie wygląda "rowerowy parking" przy dworcu kolejowym w Pszczynie.

Powiat pszczyński zlecił opracowanie systemu komunikacji rowerowej z uwzględnieniem centrów przesiadkowych integrujących transport zbiorowy i rowerowy. Dzięki temu powstanie system głównych tras powiatowych, łączących wszystkie gminy.

W ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 powiat zamierza pozyskać kilkanaście mln zł na budowę centrum przesiadkowego przy ul. Sokoła w Pszczynie, możliwe jest też sfinansowanie tras rowerowych biegnących od centrum przesiadkowego o długości do 7 kilometrów. Koncepcja będzie obejmować połączenie wszystkich gmin, a ich realizacja zależy od pozyskanych środków finansowych i współpracy z gminami. Pierwsze spotkanie informacyjne w tej sprawie odbyło się w ubiegłym tygodniu w Starostwie Powiatowym w Pszczynie, które koordynuje całość prac.

spotkanie trasy rowerowe

Spotkanie z przedstawicielami gmin ws. utworzenia tras rowerowych.

Koncepcję przygotowuje firma Neuteno z Krakowa. - Wskażemy trasy rowerowe o funkcji komunikacyjnej, do codziennego przemieszczania się mieszkańców z miejsca zamieszkania do miejsca pracy bądź do centrum przesiadkowego w Pszczynie, skąd dalej będzie można kontynuować podróż środkami komunikacji publicznej - mówi Jacek Ziebura, właściciel Neuteno i podkreśla, że ruch rowerowy jest w Pszczynie bardzo popularny, czego dowodem są zamieszczone zdjęcia z okolic szkół ponadgimnazjalnych czy dworca kolejowego w Pszczynie.

Opracowanie będzie przedstawiało propozycje budowy bezpiecznej infrastruktury rowerowej, obsługującej główne kierunki ruchu w powiecie pszczyńskim, w tym gminę Pszczyna (sołectwa: Łąka, Wisła Wielka, Wisła Mała, Studzionka, Poręba, Brzeźce, Czarków, Piasek, Studzienice, Jankowice, Ćwiklice, Rudołtowice), gminę Goczałkowice-Zdrój (ul. Szkolna), gminę Kobiór (ul. Kobiórska), gminę Miedźna (ul. Wiejska), gminę Pawłowice (ul. Zjednoczenia) oraz gminę Suszec (ul. Lipowa).

- Głównym założeniem budowy centrum przesiadkowego jest zmniejszenie ruchu samochodowego w obrębie Pszczyny. Skoordynowanie przebudowy placu dworcowego wraz z przejmowaniem roli organizatora komunikacji powiatowej przez starostę, a także tworzenie tras rowerowych, ma na celu umożliwienie mieszkańcom poruszanie się innym transportem niż samochodowy. Chcemy, żeby z każdej gminy do centrum przesiadkowego można było dojechać na rowerze, ale program pozwoli nam na sfinansowanie budowy tras o długości do 7 km - mówi starosta pszczyński, Paweł Sadza.

Trasy rowerowe prowadzące do planowanego przy ul. Sokoła w Pszczynie centrum przesiadkowego to kolejny duży projekt rowerowy, który ma szanse zostać zrealizowany na terenie powiatu pszczyńskiego. Przypomnijmy, że trwają prace związane z utworzeniem ścieżki rowerowej wokół Jeziora Goczałkowickiego. Trasy prowadzące na ul. Sokoła w Pszczynie to projekt przede wszystkim komunikacyjny, natomiast ścieżka wokół jeziora - turystyczny.

Inne wiadomości

  • Ogólne

    Projekt „Przystań i Ostoja w Pszczynie”

    Projekt realizowany jest w ramach Priorytetu VII. Fundusze Europejskie dla społeczeństwa, Działania 7.7 Wsparcie rodziny, dzieci i młodzieży oraz deinstytucjonalizacja pieczy zastępczej, Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (Europejski Fundusz Społeczny +).

  • Zdrowie

    Profilaktyka ratuje życie! Mammobus w Pszczynie i Pawłowicach

    Narodowy Fundusz Zdrowia dla kobiet w wieku od 45 do 74 lat raz na dwa lata finansuje bezpłatne badania mammograficzne, na które można się zgłosić bez skierowania. Warto skorzystać, ponieważ rak piersi jest dziś najpowszechniejszym nowotworem, jaki wykrywa się u kobiet. W najbliższym czasie mammobusy przyjadą również do powiatu pszczyńskiego.